Airbus Helicopters prezintă un model experimental jumătate avion, jumătate elicopter
Airbus Helicopters a prezentat miercuri un aparat de zbor experimental, jumătate avion, jumătate elicopter, într-un moment în care competiţia se încinge pentru a defini aeronava viitorului, scrie Reuters.
Despre Racer, cel mai nou model al Airbus Helicopters
Racer, de 200 de milioane de euro (217 milioane de dolari) este un model demonstrativ unic care combină rotoarele tradiţionale de elicopter cu două elice orientate spre înainte, în încercarea de a combina stabilitatea şi viteza, scurtând timpii de răspuns pentru misiuni critice precum căutarea şi salvarea. Există misiuni în care accesul cât mai rapid posibil în zonă este vital.
Posibilele utilizări ale modelului Racer
Asemenea modele ar putea fi oferite şi pentru dezvoltări militare, deoarece NATO efectuează un studiu major asupra aeronavelor de generaţie următoare. Racer a zburat pentru prima dată în aprilie, în prezența a 150 de directori ai industriei, politicieni şi reprezentanţi ai Uniunii Europene.
Competiția în domeniul elicopterelor de mare viteză
Airbus, cel mai mare furnizor civil din lume, experimentează de ani de zile noi modele de elicoptere alături de rivali precum Sikorsky, deţinută de Lockheed, care a doborât recordul de viteză de atunci cu elicopterul său demonstrativ X2.
Dezbaterea privind forma elicopterului viitorului
Dar nu există un consens cu privire la cum va arăta elicopterul viitorului. Grupul italian Leonardo şi producătorul american Bell au convenit să coopereze la următoarea generaţie de tehnologie cu rotor înclinat. Airbus a spus că Racer va zbura cu 220 de noduri (400 km/oră) în comparaţie cu vitezele tradiţionale ale elicopterului, mai apropiate de 140 de noduri. Bell spune că designul său cu rotor înclinat V-280 Valor va atinge o viteză de croazieră de 280 de noduri.