Modernizarea liniei de tren Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor: încep lucrările pe lotul 4 Aleșd – Frontieră Ungaria
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a emis autorizația de construire pentru proiectul de electrificare și reabilitare a lotului Aleșd – Frontieră Ungaria din cadrul liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. Încep lucrările pentru modernizarea și electrificarea lotului 4 al Magistralei CFR 300 Cluj-Napoca – Oradea. Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru modernizarea lotului 4 Aleșd – Frontieră Ungaria. Durata de execuție a lucrărilor este de 36 luni. CFR Infrastructură și constructorul WeBuild (Italia) au semnat în decembrie 2022 contractul de 2,4 miliarde lei pentru modernizarea lotului 4 al Magistralei M 300 Cluj-Napoca – Oradea.
Asocierea Webuild SPA – Impresa Pizzarotti&C SPA – Salcef SPA va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de electrificare și modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea Aleșd – Frontieră, în lungime de 46,74 km, lucrări civile în stațiile Tileagd, Oradea Est, Oradea și Episcopia Bihor, halta de mișcare Oșorhei, 4 puncte de oprire – Țețchea, Telechiu, Săbolciu și Săcădat –, modernizarea lucrărilor de artă – 9 poduri și 17 podețe, reabilitarea a 6 pasaje inferioare, 2 pasaje inferioare noi, la Tileagd și Oradea, sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu, inclusiv dublarea liniei pe 18 km.
Magistrala feroviară dintre Cluj-Napoca, Oradea şi vama cu Ungaria: provocările și obiectivele modernizării
Magistrala feroviară dintre Cluj-Napoca, Oradea şi vama cu Ungaria are o lungime de 166 de kilometri, mai multe poduri au o durată de viaţă depăşită (peste 100 de ani), starea generală este de degradare cu alunecări de teren, iar instalaţiile au o pronunţată uzură fizică și morală, fiind la limita critică de încadrare în condiţiile tehnice, notează Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare a proiectului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.
Sursa: Alesdonline