la creșterea poluării mediului.
Destinații neașteptate și impactul lor asupra mediului
Unul dintre hanoracele experimentului a fost expediat până în Ungaria, pentru a reveni apoi în România și a fi vândut într-un magazin second-hand din Constanța, sub pretextul că este un produs importat din Elveția. O altă haină, predată la un magazin H&M din București, a fost transportată pe un traseu de peste 7.000 km până în India, trecând prin România și Ungaria. Alte articole vestimentare au ajuns chiar în Benin și Ghana, țări notorii pentru problemele lor cu deșeurile textile.
O rază de speranță în industria fast fashion
În contrast cu aceste practici dezamăgitoare, Zara se distinge printr-o abordare mai responsabilă. În colaborare cu Crucea Roșie, Zara gestionează textilele vechi într-un mod care reduce considerabil distanțele parcurs de haine și le reutilizează eficient în România. Această inițiativă demonstrează că soluțiile sustenabile sunt posibile și eficiente, chiar și într-o industrie notorie pentru impactul său negativ asupra mediului.
Sursa: jurnaluloradean.ro