Abordarea superficială a OTL SA în îmbunătățirea serviciilor de transport public
Într-o încercare de a oferi impresia că se adresează nemulțumirilor cetățenilor, OTL SA a anunțat recent modificări în programul de funcționare pentru cursele de weekend ale liniei 16T, începând cu data de 15 iunie 2024. Această schimbare, prezentată ca o soluție la problemele transportului public, ridică însă semne de întrebare cu privire la eficiența și relevanța ei.
Traseele modificate și adăugarea de stații noi: soluții eficiente sau simple diversiuni?
Pe lângă modificarea orarului liniei 16T, OTL SA a anunțat că, începând cu 17 iunie 2024, linia 34 va reveni la traseul său anterior, care include o serie de stații mai degrabă inaccesibile și ineficiente. În plus, o nouă stație, Pod CFR, va fi înființată pentru linia 35, un traseu care, în opinia multora, doar adaugă la confuzia generală. În acest context, se impune întrebarea: este oare eficient să adaugi stații noi în contextul în care nu se optimizează timpul de așteptare sau condițiile de călătorie?
Ignorarea problemelor reale ale transportului public
OTL SA pare să ignore faptul că problemele reale ale transportului public nu sunt legate neapărat de trasee sau numărul de stații, ci de frecvența curselor, întârzierile cronice și supraaglomerarea. Cetățenii merită mai mult decât rute recalibrate. Ei au nevoie de soluții concrete care să le ușureze viața, nu de schimbări superficiale menite să distragă atenția de la ineficiența sistemului.
Apelul la o abordare mai serioasă a problemelor de transport
Este esențial ca OTL SA să înceapă să trateze problemele de transport cu seriozitatea cu care se confruntă zilnic cetățenii, nu doar să rearanjeze scaunele pe puntea Titanicului. Orașul nostru merită un serviciu de transport public la standardele secolului 21, nu doar un facelift periodic al traseelor existente.
Sursa: jurnaluloradean.ro