Relativitatea cifrelor în infrastructura rutieră românească
În analiza infrastructurii rutiere din România, constatăm cu uimire că cifrele par a fi prizonierele unei enigmatice forme de relativitate. Indiferent dacă ne referim la costurile asociate cu implementarea unui proiect, la durata de execuție sau la distanțele semnalate pe indicatoarele rutiere, nimic nu pare să fie definitiv sau absolut. Un exemplu concludent în acest sens este dat de indicatoarele rutiere situate la ieșirea din Oradea, în direcția Nojorid.
Coerența îndoielnică a indicatoarelor rutiere din Oradea
O analiză mai detaliată a indicatoarelor rutiere din zona menționată scoate la iveală o discrepanță semnificativă. Primul indicator de orientare, amplasat la sol în vecinătatea unei zone comerciale, indică distanța până la Arad și Timișoara ca fiind de 113, respectiv 189 de kilometri. Cu toate acestea, la o distanță de doar 50 de metri mai departe, un alt indicator rutier afișează distanțe considerabil mai mici până la aceleași destinații: 112 și 168 de kilometri.
Un caz flagrant de incoerență administrativă
Întrucât pe același segment de drum au fost instalate indicatoare rutiere de către diferite entități – municipalitatea orădeană, CNAIR și secția Drumurilor Naționale – discrepanța dintre cifre devine mai puțin surprinzătoare. Fiecare dintre aceste entități pare să își fundamenteze calculele pe datele din propriile evidențe, generând astfel o lipsă de coerență în informațiile prezentate publicului.
Implicații asupra politicii de infrastructură din România
Această situație ridică semne de întrebare serioase cu privire la modul în care este administrată infrastructura rutieră din România. Într-un sector în care precizia și coerența ar trebui să fie principii fundamentale, apar discrepanțe care pot induce confuzie și pot submina încrederea publicului în instituțiile responsabile. În acest context, se poate afirma că, în politica de infrastructură din România, „stânga nu știe ce face dreapta”.
Sursa: oradeastiri.ro