Close Menu
    What's Hot

    Prima apariție publică a liderului iranian după război

    iulie 6, 2025

    Noi atacuri în Gaza, după anunțul Hamas despre încetarea focului

    iulie 5, 2025

    Erdogan, optimist privind reintegrarea Turciei în F-35

    iulie 5, 2025
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Oradeanul 24Oradeanul 24
    • Home
    • Stiri locale
    • Evenimente locale
    • Stiri nationale
    • Sanatate
    • Diverse
      • Tehnologie
      • Sport
      • Stiri internationale
    Contact
    Oradeanul 24Oradeanul 24
    Home»Stiri internationale»Valkyrie: Avionul supersonic mai rapid decât Concorde s-a prăbușit.
    Stiri internationale

    Valkyrie: Avionul supersonic mai rapid decât Concorde s-a prăbușit.

    martie 20, 20244 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Valkyrie Avionul supersonic mai rapid decat Concorde s a prabusit
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Cu cinci ani înainte de primul zbor al avionului Concorde, o altă aeronavă grandioasă s-a ridicat pe cer – și a fost cât pe ce să fie transformat într-un avion de pasageri încă și mai rapid decât modelul franco-britanic, scrie CNN.

    XB-70 Valkyrie a fost un avion experimental dezvoltat pentru Forțele Aeriene ale Statelor Unite. Zborul său inaugural a avut loc acum 60 de ani – în septembrie 1964 – și a marcat începutul epocii avioanelor supersonice. Avionul a atins viteza de 3.309 kilometri la oră, fiind cu 50% mai rapid decât Concorde. „Designul per ansamblu al XB-70 era o frumusețe”, a spus istoricul Tony Landis de la Air Force Materiel Command din Dayton, Ohio. „Să te gândești că un avion atât de atrăgător, cu capacitățile sale de viteză și altitudine, a fost construit acum peste 65 de ani este greu de înțeles în mediul de azi bazat pe calculatoare și inteligența artificială.” Programul XB-70 a întâmpinat și el multe probleme: în rol de avion militar, acesta era depășit încă din momentul în care a ieșit din fabrică, iar durata sa de viață scurtă a fost marcată de un accident tragic. Avionul ar fi fost atât de rapid încât un zbor Londra-New York ar fi durat doar două ore și jumătate, în comparație cu Concorde, care făcea trei ore și jumătate pe același traseu.

    „Designul per ansamblu al XB-70 era o frumusețe”, a spus istoricul Tony Landis de la Air Force Materiel Command din Dayton, Ohio.

    „Să te gândești că un avion atât de atrăgător, cu capacitățile sale de viteză și altitudine, a fost construit acum peste 65 de ani este greu de înțeles în mediul de azi bazat pe calculatoare și inteligența artificială.” Programul XB-70 a întâmpinat și el multe probleme: în rol de avion militar, acesta era depășit încă din momentul în care a ieșit din fabrică, iar durata sa de viață scurtă a fost marcată de un accident tragic. Avionul ar fi fost atât de rapid încât un zbor Londra-New York ar fi durat doar două ore și jumătate, în comparație cu Concorde, care făcea trei ore și jumătate pe același traseu.

    Principalele sale elemente de design, precum aripile în formă de triunghi (delta) și fuzelajul lung și subțire, au fost copiate atât de Concorde, cât și de clona sa sovietică, Tupolev Tu-144.

    Avionul Valkyrie distrus efectuase doar 46 de zboruri, în timp ce prototipul mai vechi a funcționat doar atât cât să desfășoare 83 de zboruri, petrecând puțin peste 160 de ore în aer. Foto: Profimedia Images Odată ce rolul de bombardier al avionului a fost respins, designerii săi au venit cu idei alternative. „Singura variantă care a fost luată în considerare cu seriozitate a fost versiunea de transport în scop militar și civil”, a spus Landis.

    Principalele sale elemente de design, precum aripile în formă de triunghi (delta) și fuzelajul lung și subțire, au fost copiate atât de Concorde, cât și de clona sa sovietică, Tupolev Tu-144.

    Avionul Valkyrie distrus efectuase doar 46 de zboruri, în timp ce prototipul mai vechi a efectuat 83 de zboruri, petrecând puțin peste 160 de ore în aer. Foto: Profimedia Images Odată ce rolul de bombardier al avionului a fost respins, designerii săi au venit cu idei alternative. „Singura variantă care a fost luată în considerare cu seriozitate a fost versiunea de transport în scop militar și civil”, a spus Landis.

    Cu toate că programul nu s-a ridicat la potențialul pe care îl putea avea, moștenirea XB-70 rămâne în picioare până azi, potrivit lui Landis.

    „Toate modelele de aeronave de dimensiuni mari și de mare viteză beneficiază de pe urma muncii depuse de XB-70. Iar datele acelor zboruri de cercetare continuă să influențeze designul noilor avioane.”

    Sursa: Digi24

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    admin
    • Website

    Related Posts

    Prima apariție publică a liderului iranian după război

    iulie 6, 2025

    Noi atacuri în Gaza, după anunțul Hamas despre încetarea focului

    iulie 5, 2025

    Erdogan, optimist privind reintegrarea Turciei în F-35

    iulie 5, 2025

    Japonia se pregătește pentru cutremure; autoritățile reacționează.

    iulie 5, 2025
    Add A Comment

    Comments are closed.

    Editors Picks
    Latest Posts
    • Termeni si conditii
    • Politica cookies
    • Politica de confidentialitate
    • FB

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Administrează consimțămintele pentru cookie-uri
    Acest site foloseste cookies
    Funcționale Mereu activ
    Stocarea tehnică sau accesul este strict necesară în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
    Preferințe
    Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
    Statistici
    Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice. Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice anonime. Fără o citație, conformitatea voluntară din partea Furnizorului tău de servicii de internet sau înregistrările suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau preluate numai în acest scop nu pot fi utilizate de obicei pentru a te identifica.
    Marketing
    Stocarea tehnică sau accesul este necesară pentru a crea profiluri de utilizator la care trimitem publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.
    Administrează opțiunile Administrează serviciile Administrează vânzătorii {vendor_count} Citește mai multe despre aceste scopuri
    Vezi preferințele
    {title} {title} {title}