Grupul Vice Media anunță reduceri de personal și renunță la distribuția de conținut digital
Grupul Vice Media a anunțat joi că nu va mai publica pe site și că reduce câteva sute de locuri de muncă. Destinat unui public tânăr și cunoscut pentru știrile sale îndrăznețe și conținutul social, Vice era una dintre stelele în ascensiune ale unei noi generații de media online înainte de a intra în faliment în luna mai 2023, informează AFP, preluată de news.ro. Bruce Dixon, directorul general al grupului, a anunțat o „realiniere strategică”, care „merge mână în mână cu necesitatea de a ne realinia resursele și de a raționaliza toate operațiunile Vice”, într-o notă, ale cărei copii au fost postate online de mai mulți jurnaliști de la Vice. „Din păcate, acest lucru înseamnă că vom reduce și vom elimina câteva sute de posturi”, continua textul.
Dixon a adăugat că „distribuirea conținutului nostru digital în modul în care o făceam înainte nu mai este profitabilă”. Pe viitor, compania, care trece la un model de agenție de producție, „va căuta să se asocieze cu companii media consacrate pentru a distribui conținutul [său] digital, inclusiv știri, pe platformele lor”, a adăugat el. Angajații afectați de disponibilizări vor fi informați la începutul săptămânii viitoare.
Aceasta este o cădere dramatică pentru companie, care a fost evaluată în 2017 la 5,7 miliarde de dolari, dar care a ajuns să se declare în faliment în luna mai a anului trecut. În iunie, un grup de creditori format din firmele de investiții Fortress Investment Group, Soros Fund Management și Monroe Capital a cumpărat compania pentru 350 de milioane de dolari.
Condițiile dificile din industria media online și impactul asupra Vice
Vice a fost fondată în 1994 ca o revistă canadiană și a devenit un grup media online. Grupul a reprezentat o nouă generație de media online, cu o acoperire și o abordare originale, despre care experții își imaginau că va revoluționa sectorul. Însă majoritatea site-urilor nu au realizat niciodată profiturile pe care investitorii le sperau pe o piață publicitară dificilă. Încetinirea pieței de publicitate online, înrăutățirea situației economice și înăsprirea condițiilor de creditare au făcut și mai dificilă situația acestor mijloace tinere de informare în masă.
Editor: M.L.
Sursa: Digi24