Demolarea și Renovarea Gării Velența: Un Pas Semnificativ în Modernizarea Infrastructurii Feroviare
În contextul unui proiect ambițios de modernizare a infrastructurii feroviare, gara Velența, situată pe traseul dintre Episcopia Bihor și Cluj-Napoca, se pregătește pentru o transformare majoră. Vechea clădire, un simbol al trecutului, este în proces de demolare, pentru a face loc unei noi structuri moderne. Această inițiativă este parte a unui proiect de anvergură care implică o serie de lucrări de reabilitare și electrificare pe o distanță de 166,216 km.
WeBuild: Compania Italiană Responsabilă pentru Implementarea Proiectului
Compania italiană WeBuild a preluat responsabilitatea pentru implementarea acestui proiect de amploare. Lucrările de demolare au început deja la complexul de clădiri de pe strada Războieni. Conform planului de lucru stabilit de CFR Infrastructură, noua clădire a gării va fi dotată cu toate facilitățile necesare pentru a asigura un confort sporit călătorilor. În plus, vor fi construite un sediu pentru echipă, o magazie, un container și o antenă de telecomunicații.
Alte Lucrări de Modernizare Prevăzute în Proiect
Proiectul include și alte lucrări de modernizare. Printre acestea se numără dezafectarea podului feroviar din Dragoș Vodă și construirea unui pasaj subteran pe strada Teodor Neș. De asemenea, se vor efectua lucrări de modernizare la clădirile de călători din gara Oradea și din gara Episcopia. În apropierea gării Tileagd, se va construi un pasaj rutier subteran de aproximativ 200 de metri, pentru a facilita traversarea căii ferate de către autovehiculele care circulă pe DJ 767 între Aleșd și Beiuș.
Finanțare Europeană pentru un Proiect de Viitor
Proiectul de reabilitare și electrificare a căii ferate Cluj – Episcopia Bihor – frontiera cu Ungaria este finanțat cu fonduri europene, în valoare de 9,36 miliarde lei. Lucrările au fost împărțite în patru loturi, în funcție de traseul feroviar: Cluj – Aghireș, Aghireș – Poieni, Poieni – Aleșd și Aleșd – frontiera cu Ungaria. Termenul de finalizare a întregului șantier este august 2026, marcând un pas important în modernizarea infrastructurii feroviare din România.
Sursa: oradeastiri.ro