O dilemă de 36 de milioane de euro
În inima orașului Marghita, o decizie de o importanță covârșitoare pendulează între a fi luată sau ignorată. Este vorba despre un proiect de dezvoltare urbană de 36 de milioane de euro, din care 30 de milioane de euro ar fi finanțate prin fonduri europene, iar restul de 6 milioane de euro ar trebui să fie acoperite din bugetul local.
Un proiect respins în pofida potențialului său
Proiectul, care a fost respins de consilierii a două dintre cele trei partide reprezentate în consiliul local, ar fi implicat reabilitarea a 14 kilometri de străzi, amenajarea de piste pentru bicicliști și achiziția a 5 microbuze electrice. Acestea ar fi fost utilizate în special pentru cursele spre parcul industrial aflat în construcție, un pas semnificativ în direcția dezvoltării durabile a orașului.
Prudență financiară sau stagnare economică?
UDMR și PSD, partidele care au respins proiectul, au invocat ca motiv faptul că Marghita are deja un credit de 30 de milioane lei și nu-și mai permite altul pentru a asigura cofinanțarea. Primarul PNL-ist, în contrast, susține că există cel puțin două soluții: fie contractarea unui nou credit, fie impunerea unor taxe. Această diviziune de opinii pare să reflecte o luptă între prudență și ambiție, între dorința de a evita datorii și dorința de a investi în viitorul orașului.
Infrastructura: o necesitate, nu un lux
Primarul argumentează că lipsa infrastructurii condamnă orașul la subdezvoltare. Prețul unui nou împrumut, de 6 milioane euro pe 30 de ani, ar fi neglijabil nu doar prin raportare la beneficiile aduse de celelalte 30 milioane euro nerambursabile, ci și comparativ cu risipa care se făcea în Primăria Marghita în precedentul mandat. În plus, primarul a reușit să economisească 500.000 euro/an prin concedierea a 27 de angajați ai municipalității care nu aduceau nicio contribuție semnificativă la dezvoltarea orașului.
Un viitor nesigur în absența investițiilor
Fără acest proiect, Marghita se confruntă cu un viitor incert. Fără investiții semnificative, orașul nu-și va reabilita străzile și nu-și va cumpăra mijloace de transport în comun nici în 30 de ani de acum înainte, rămânând un târg prăfuit, resemnat și fără viitor. Această situație subliniază importanța luării deciziilor înțelepte în privința investițiilor și a utilizării resurselor disponibile.
Sursa: oradeastiri.ro