Close Menu
    What's Hot

    Execuție prin spânzurare în Japonia: „Ucigașul de pe Twitter” a fost executat

    iunie 27, 2025

    Israelul susține că l-ar fi ucis pe Ali Khamenei dacă nu s-ar fi ascuns în buncăr

    iunie 27, 2025

    Windows renunță la ecranul albastru de eroare

    iunie 27, 2025
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Oradeanul 24Oradeanul 24
    • Home
    • Stiri locale
    • Evenimente locale
    • Stiri nationale
    • Sanatate
    • Diverse
      • Tehnologie
      • Sport
      • Stiri internationale
    Contact
    Oradeanul 24Oradeanul 24
    Home»Stiri nationale»12 trenuri electrice noi vor fi lansate. Rutele disponibile pentru călători
    Stiri nationale

    12 trenuri electrice noi vor fi lansate. Rutele disponibile pentru călători

    ianuarie 15, 20253 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    12 trenuri electrice noi vor fi lansate Rutele disponibile pentru calatori
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    12 trenuri electrice noi: un pas înainte sau o promisiune pe hârtie?

    Într-un context în care transportul feroviar din România a fost mult timp subfinanțat și neglijat, vestea achiziției a 12 trenuri electrice noi de către CFR Călători ridică întrebări fundamentale despre sustenabilitatea și eficiența acestui proiect. Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunțat că aceste rame, parte dintr-un contract mai amplu cu Alstom, vor deservi patru rute importante: București Nord – Suceava, București Nord – Iași, București Nord – Galați și Iași – Cluj Napoca. Cu toate acestea, detaliile procedurii de achiziție și implementare ridică semne de întrebare cu privire la respectarea principiilor de transparență și competitivitate.

    Licitații și controverse: cine câștigă cu adevărat?

    Hotărârea nr. 1/15.01.2025, emisă de Bursa Română de Mărfuri, a desemnat CFR Călători drept câștigător al procedurii pentru un tarif de 31,96 lei/tren-km, în timp ce Transferoviar Călători a fost nominalizat ca rezervă, cu un tarif marginal mai mare de 32,00 lei/tren-km. Deși diferența pare infimă, întrebarea care persistă este dacă procesul de evaluare a fost cu adevărat obiectiv sau dacă s-a urmărit favorizarea unui operator tradițional. Într-un sistem feroviar în care concurența este aproape inexistentă, astfel de decizii pot avea implicații majore asupra calității serviciilor oferite publicului.

    Un proiect ambițios, dar cu lacune evidente

    Conform ARF, cele 12 rame electrice vor efectua anual peste 11.680 de rute dus-întors, acoperind un total de 4,58 milioane de tren-km. Deși aceste cifre par impresionante, ele nu reușesc să mascheze problemele structurale ale infrastructurii feroviare din România. Rutele selectate, deși importante, sunt doar o fracțiune din rețeaua națională, lăsând multe alte regiuni în continuare izolate sau deservite de trenuri vechi și ineficiente. Mai mult, durata contractului de 38 de luni ridică întrebări despre sustenabilitatea pe termen lung a acestui proiect.

    Impactul asupra călătorilor: promisiuni vs. realitate

    Deși ARF susține că aceste trenuri vor contribui la îmbunătățirea serviciilor feroviare, experiența recentă cu primul tren electric achiziționat de Alstom ridică îndoieli. Anularea acestuia în a doua zi de circulație, din cauza unor erori tehnice, subliniază riscurile asociate implementării rapide și lipsei de testare adecvată. În loc să ofere o soluție viabilă pentru problemele cronice ale transportului feroviar, aceste trenuri riscă să devină doar un alt exemplu de investiție prost gestionată.

    Reglementări europene și provocări interne

    Începând cu 24 decembrie 2023, toate contractele de servicii publice pentru transportul feroviar din Uniunea Europeană trebuie atribuite prin proceduri competitive, conform Regulamentului (CE) nr. 1.370/2007. Deși această schimbare reprezintă un pas înainte pentru transparență, implementarea sa în România este departe de a fi perfectă. Procedurile de licitație derulate prin Bursa Română de Mărfuri au fost criticate pentru lipsa de claritate și pentru favorizarea unor operatori tradiționali, în detrimentul unei competiții reale.

    Concluzii amare pentru viitorul transportului feroviar

    În timp ce autoritățile prezintă achiziția celor 12 trenuri electrice ca pe un succes major, realitatea din teren sugerează altceva. Problemele cronice ale infrastructurii, lipsa de transparență în procedurile de licitație și implementarea defectuoasă a proiectelor continuă să submineze orice progres real. În loc să reprezinte o soluție durabilă, aceste trenuri riscă să devină doar un alt simbol al ineficienței și al promisiunilor neîmplinite din sectorul public.

    Sursa: www.realitatea.net/stiri/actual/12-trenuri-electrice-noi-vor-fi-lansate-in-circulatie-pe-ce-rute-se-vor-putea-bucura-calatorii-de-serviciile-moderne_67882e64a4da242d973aaa22

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    admin
    • Website

    Related Posts

    Robert Fico implică experți universitari pentru strategia Slovaciei 2040

    iunie 15, 2025

    Cererea de extrădare a Prinţului Paul, examinată în Paris

    iunie 11, 2025

    Inundații devastatoare în Nigeria: 200 de morți

    iunie 3, 2025

    Megaproiect imobiliar în Egipt: oraș în deșert cu canal Nil

    iunie 3, 2025
    Add A Comment

    Comments are closed.

    Editors Picks
    Latest Posts
    • Termeni si conditii
    • Politica cookies
    • Politica de confidentialitate
    • FB

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Administrează consimțămintele pentru cookie-uri
    Acest site foloseste cookies
    Funcționale Mereu activ
    Stocarea tehnică sau accesul este strict necesară în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
    Preferințe
    Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
    Statistici
    Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice. Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice anonime. Fără o citație, conformitatea voluntară din partea Furnizorului tău de servicii de internet sau înregistrările suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau preluate numai în acest scop nu pot fi utilizate de obicei pentru a te identifica.
    Marketing
    Stocarea tehnică sau accesul este necesară pentru a crea profiluri de utilizator la care trimitem publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.
    Administrează opțiunile Administrează serviciile Administrează vânzătorii {vendor_count} Citește mai multe despre aceste scopuri
    Vezi preferințele
    {title} {title} {title}