Close Menu
    What's Hot

    Donald Trump: „Am încheiat politica woke” la Kennedy Center. Sylvester Stallone și Gloria Gaynor, premiați la Washington

    august 13, 2025

    Ministrul britanic de externe s-a autodenunțat după pescuit

    august 13, 2025

    Băiat de 10 ani uitat de părinți într-o benzinărie

    august 13, 2025
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Oradeanul 24Oradeanul 24
    • Home
    • Stiri locale
    • Evenimente locale
    • Stiri nationale
    • Sanatate
    • Diverse
      • Tehnologie
      • Sport
      • Stiri internationale
    Contact
    Oradeanul 24Oradeanul 24
    Home»Tehnologie»Mașina de 10 miliarde de dolari: noua tendință în domeniul auto.
    Tehnologie

    Mașina de 10 miliarde de dolari: noua tendință în domeniul auto.

    aprilie 14, 20243 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Masina de 10 miliarde de dolari noua tendinta in domeniul auto
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Directorul executiv al Ferrari, Benedetto Vigna, spune că speră ca într-o bună zi să poată vinde o mașină de 10 miliarde de dolari.

    Cu toate că glumește, ideea lui se bazează pe un fenomen real din industria auto: clienții foarte bogați sunt gata să plătească prețuri uriașe pentru a-și crea propriul model de „supermașină”, scrie Financial Times. „Acesta este un vis… dar ar fi un lux extrem”, a spus Vigna.

    Până nu demult, opțiunile de personalizare a unor mașini noi Rolls-Royce, Bentley sau Aston Martin erau limitate la culoare, tipul de tapițerie și roți.

    În ultimii cinci ani, lucrurile s-au schimbat: clienții bogați sunt dispuși să plătească sume foarte mari de bani pentru a-și personaliza mașinile mai mult ca oricând, uneori optând să își reproiecteze personal întreaga mașină.

    „Cererea (pentru personalizare) a sărit enorm și poate că este așa pentru că oamenii își pot exprima propriile estetici și preferințe.” Unele dotări au dus costul mașini la peste 2 milioane de dolari.

    Acest boom al hiper-personalizării mașinilor este un factor major al profiturilor în creștere obținute de brandurile de lux, precum Ferrari sau Bentley, care pot răspunde nevoilor marilor cumpărători.

    Anul trecut, Ferrari a fost atât de profitabil încât și-a mărit estimările de profit în fiecare semestru și a înregistrat câștiguri nete de 1,26 de miliarde de euro în 2023, din care 460 de milioane de euro au venit din marile vânzări stimulate de opțiunile de personalizare a mașinii.

    În același timp, Bentley are profituri de 10 ori mai mari decât în 2019 – 589 de milioane de euro, anul trecut – datorită nivelului fără precedent al vânzării de mașini personalizate.

    Un client a cerut o tapițerie care să imite suprafața lunii, cu toate craterele aferente. Pentru această modificare a fost nevoie de peste 250.000 de cusături individuale înconjurate de 1.183 de „steluțe” cu fibră optică.

    Un alt cuplu din Shanghai a comandat o constelație bazată pe fiica lor nou-născută și o imagine cu urmele pașilor ei încrustată pe tabloul de bord alb al mașinii.

    Un cumpărător de Bentley a cheltuit anul trecut 400.000 de euro pentru a înlocui secțiuni mari din caroserie cu fibră de carbon – a plătit atât de mult încât prețul original al mașinii s-a dublat.

    Un alt client a cerut ca interiorul mașinii sale Bentley să fie realizat din lemn din propria sa pădure, un proiect ce a dus prețul final la peste 2 milioane de euro.

    Un client de la o companie de tehnologie din SUA, care a studiat aerodinamica, a optat să își deseneze singur mașina, pe care apoi Ferrari a construit-o.

    „(Pandemia de) Covid a lăsat un mesaj clar – îl poți numi efectul YOLO”, a spus Vigna. „În Italia, noi îi spunem carpe diem. Faci bani, poți să faci investiții bune în acțiuni, obligațiuni, imobiliare, dar viața ta este limitată, așa că te și distrezi.”

    Sursa: Digi24

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    admin
    • Website

    Related Posts

    Acord istoric: Nvidia și AMD vor plăti 15% din venituri

    august 11, 2025

    Dezvoltatorii sud-coreeni au creat drone AI pentru 100 FPV-uri

    august 10, 2025

    TikTok concediază moderarea din Germania, angajații grevă

    august 10, 2025

    Motivul pentru care oamenii nu renunță la ChatGPT

    august 10, 2025
    Add A Comment

    Comments are closed.

    Editors Picks
    Latest Posts
    • Termeni si conditii
    • Politica cookies
    • Politica de confidentialitate
    • FB

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Administrează consimțămintele pentru cookie-uri
    Acest site foloseste cookies
    Funcționale Mereu activ
    Stocarea tehnică sau accesul este strict necesară în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
    Preferințe
    Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
    Statistici
    Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice. Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice anonime. Fără o citație, conformitatea voluntară din partea Furnizorului tău de servicii de internet sau înregistrările suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau preluate numai în acest scop nu pot fi utilizate de obicei pentru a te identifica.
    Marketing
    Stocarea tehnică sau accesul este necesară pentru a crea profiluri de utilizator la care trimitem publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.
    Administrează opțiunile Administrează serviciile Administrează vânzătorii {vendor_count} Citește mai multe despre aceste scopuri
    Vezi preferințele
    {title} {title} {title}